Business Roundtable lies about climate, according to The Economist

By Gareth Renowden 24/03/2010


You might expect the Business Roundtable to be avid readers of that august weekly news magazine The Economist, and yet BR head honcho Roger Kerr was happy to write this in an op-ed published last month, apparently relying on British tabloid the Daily Mail as a source:

On top of all this is Climategate, which started with the leaked emails from the University of East Anglia’s Climatic Research Unit. Its suspended director Phil Jones has admitted that there has been no global warming in the past 15 years.

No he didn’t. Here’s The Economist on the subject:

Since I’ve advocated a more explicit use of the word “lie”, I’ll go ahead and follow my own advice: that Daily Mail headline is a lie. Phil Jones did not say there had been no global warming since 1995; he said the opposite. He said the world had been warming at 0.12°C per decade since 1995.

The Economist’s writer goes on to note that:

Anyone who has even a passing high-school familiarity with statistics should understand the difference between these two statements

One must presume, therefore, that Roger Kerr lacks that attribute, or is perhaps prepared to allow a good story to trump the facts. Not surprising when he lists in a Dominion Post opinion piece the experts the BR has brought to New Zealand to “balance” the debate:

Over the past 15 years the Business Roundtable has brought Richard Lindzen, Robert Balling, Patrick Michaels, David Henderson, Bjørn Lomborg and Nigel Lawson to New Zealand in an effort to inject some balance into the debate.

By their friends shall we know them.


Site Meter